fredag 26 juni 2009

Åååh vad jag vill resa nu. Eller inte nu när det är sommar i sverige, men sen när drivisen kommer!

Igår åt vi thaimat till middag. Och ååh vad gott det är. Fick jag skulle jag äta det varje dag.
Nu sitter jag bara och planerar hur jag ska komma iväg till thailand (trots att vi konstaterade att thaimaten i sverige är godare än den ”äkta”. Men själva thailand har ju annat som är bra). Vill åka iväg igen. 2 månader till. Bara gå upp och bestämma på morgonen vad man vill göra. Dricka en drink nere vid havet. Titta på solnedgången. Köpa ännu fler sjalar, min mamma höll på att strypa mig när jag kom hem med 11 st efter förra resan. Hävdar fortfarande att jag faktiskt visst kommer använda allihop. Och att det visst är värt att släpa en jättestor sån där kula med vatten i som man vänder på och så regnar det glitter. Och att två små träelefanter faktiskt kommer vara jättefina i mitt lilla hus, fast dom kanske inte riktigt passar med stilen.



Vi åt inte bara thaimat igår. Vi åkte till glashuset och drack öl också. Eller jag tittade på när de andra drack öl. Jag var bilförare för kvällen. Sen packade vi lite också. Ganska mycket faktiskt. Så mycket att både köket och vardagsrummet var fullt med grejer och vi inte kom i säng förrän kvart över tolv.

Och så mitt i natten pickar han lite på mig. ”Michael Jackson har dött”. Sov lite för mycket för att ta in det så blev tvungen att fråga imorse också om det var sant eller om jag bara hade drömt det. Det var sant. Mamma berättade högtidligt att hon gillat honom sen hon slutade sjunga Ekorrn satt i granen. Hon måste sjungit den rätt länge är slutsatsen jag drar av det.

1 kommentar:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Låter härligt med en resa dit.. Har du alltså precis varit där och ska dit snart igen?

Läckra kärleksbilder - så snygga, de bilderna med dig!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica