måndag 4 maj 2009

Jaha. Kanon.

Ibland hänger mitt huvud inte riktigt med det som kroppen gör. Det händer framförallt på mornarna. Som till exempel i morse.

Jag vaknar upp och tänker att idag ska jag ha mina svarta byxor som är sådär halvlånga (halva smalbenet ni vet). Japp allt är frid och fröjd. Tar på mig byxorna och sätter mig i bilen och kör iväg. Då kommer jag på att jag inte rakat benen sen typ förra istiden. Great. Nu måste jag på nått sätt på jobbet gömma mina ben. (Linda in dom i halsduken?). Att det dessutom regnar och är skitväder gör ju inte saken bättre.

Och för att spä på saken ytterligare har vi besök från USA idag så vi måste sitta och fika massa (dvs exponera benen). "Hej välkommen! Här i Sverige rakar vi inte benen".

2 kommentarer:

Anonym sa...

HaHa! Vad jag skrattade för mig själv vid datorn när jag läste detta!.. Känner igen mig sjukt mkt, klockrent! Man kan ju tycka att jag borde lära mig efter ett tag, speciellt när jag (uppenbarligen) bär på någon slags mans/ap-gen (läs: sjukt hårig tjej)

fin blogg du har, här kommer jag garanterat att titta förbi igen! /J*

petrifiedinpink (Maria) sa...

Underbart, vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet igen.

Ha en skön kväll//Maria