söndag 3 januari 2010

Till fjälls

Nu sitter jag i bilden. Praktiskt med sånt där bärbart internet.

Klockan halv 8 gick jag upp i morse. Vi skulle nämligen åka mot Orsa senast 9 så att vi skulle hinna åka lite skidor även idag. Den här skidstressen gör mig lite irriterad alltid när vi ska åka. Men vi "ska ju bara vara där i 3 dagar så gäller ju att ta vara på tiden". Pappa skulle helst åka mitt i natten om han fick och varken sova eller äta under vistelsen i fjällen. Men i alla fall. Vi sätter oss i bilen och åker iväg. Lillasyster övningskör. 200 meter senare ligger vi i diket. Inte lite med ena hjulet, utan vi ligger helt i diket. Kanon. Min irritation växer till sig. Bara att gå hem igen och ringa bärgning. Det dröjer två timmar. Sen kommer bärgaren. ÄNTLIGEN. Men man ska inte ropa hej, för nejnej! Då kör bärgaren i diket. Irritationen blir ju direkt inte bättre. Efter 7 timmar och ytterligare en bärgare är vi påväg.

Blev inga skidor idag. Vilket betyder att pappa kommer stå och stampa i hallen svintidigt imorgon bitti. Jag försöker sova i bilen. Men två sjungande småsystrar går det sådär..

Men jag har en påse bilar som jag äter så inget kan störa mig nu :)

Hoppas alla har en trevlig start på året!

5 kommentarer:

Morfen sa...

Men jisses vilken soppa!
Försök slappna av och njuta av resten av tiden. :) Kram!

Anonym sa...

Jisses vilken historia. Fast skönt att ni i alla fall klarade er oskadade.

God fortsättning!

Carolines Vita vingar sa...

Oj, vilken otur! Tur att ni klarade er bra i alla fall. det är obehagligt när det är så halt på vägarna. Hoppas ni får lite trevlig skidåkning i alla fall.

Kram Caroline

Kimsan sa...

Hejsan!

Jättefina alster du gör.

Jag kommer titta in här fler gånger :)

ylva sa...

oj då... ibland går saker och ting bara så fel :/. fast det är ganska roligt att läsa om det så i efterhand, som utomstående då, eftersom ingen gjorde sig illa. lite sällskapsresan så där ;). vad glad jag bilr över att läsa att du klarade tentan! immaterialrätten kommer att gå jättelätt :). jag håller tummarna. vilken underbar mängd snö ni har förresten! det ser jättevackert ut... gillar din pappas attityd också. bara att ta fart liksom ;).

annars ville jag bara säga att jag uppskattade julhälsningen en hel massa. ville absolut inte sitta framför datorn nu under jul och nyår bara. vet att jag är lite sent ute, men önskar iallafall världens härligaste 2010.

kram kram,