tisdag 19 januari 2010

Moahaha

Jag sitter på tunnelbanan, är sådär lagom morgontrött. Mitt emot mig sitter två killar som kanske är nått år yngre och pratar om olika linjer att läsa på universitetet.

Kille 1: Jag har hört att juridik är aslätt!
Kille 2: Ja! Man läser ju bara i lagboken vad det står.
Kille 1: Ja, hur lätt som helst.

Min första impuls var att boxa båda två hårt i ansiktet. Jag höll inne den. Sen kom jag på att ha! Koman bara! Kom tillbaka när ni har läst C2an. Ska vi se om ni fortfarande tycker det är så himla lätt.

Så skrattade jag ett elakt skratt inne i huvudet.

7 kommentarer:

Ingela sa...

Tack för din fina kommentar om mitt pyssel! Alltid roligt att få höra vad andra tycker!

Du, jag har också läst juridik så jag vet hur mycket det är - och läsa direkt från lagboken......det kan ju de där killarna glömma!

Lycka till med studierna och välkommen tillbaka!

Morfen sa...

Haha.. ja men de kan ju få leva i den villfarelsen småpojkarna. ;)

Susan sa...

Ha ha ha.. Jag tycker att du skulle ha skrattat ditt elaka skratt högt OCH boxat ner dom... ;)

Anonym sa...

hahahahahahhahahahahaaa

Karin sa...

hahaha.. härligt med humor! =)
Jaaa, tycker absolut att du skall köpa bikini nu om det gör att våren kommer snabbare.. *fniss* kan bli lite lätt kallt för dig annars--- hihi..
kram kram!! :p

ylva sa...

ja, vad säger man *lol*? fast de finns ju dem som överdriver åt andra hållet också... under min allra första föreläsning klampade det in en åldrig professor som förklarade att det här minsann bara var en plats för eliiiten och samhällets grääädda, så alla som inte kände igen sig kunde lika gärna gå hem och byta inrikting :o. folk är inte kloka ibland. och jag förstår att du längtar efter sommar, så brukade jag också börja känna framemot slutet av januari (själv hade jag då kunnat tänka mig ett par veckor till med snö, men det är eftersom jag är bortskämd ;) ).

vill så gärna se en liten sneak peak på ditt album ju! och mycket text är bra tycker jag :). inte så oväntat från mig kanske *lol*, men texten är ju minst lika personlig som valet av bilder och dekorationer, den säger ju massor :).

och tack, så klart :)!

kram kram,

ylva sa...

hej igen :)! självanalyser kan vara intressanta ibland *lol*. du fick mig att tänka på min lillasyster faktiskt, hon "uppfinner" ofta saker att oroa sig för. därmed absolut inte sagt att du gör det ;). det var mera likheten i sättet att resonera; hon vet också att hon klarar av det, men hon oroar sig ändå.

jamen, jag vet! så vansinnigt uppblåst. jag fick genast lust att vända i dörren, men det var ju inte så. klart att det var jobbigt bitvis, men det ska väl universitetsstudier vara? alla. fast jag lärde mig en bra sak på introt ändå, som faktiskt gäller det mesta har jag kommit på. de sade att man inte behövde lära sig särdeles mycket utantill, bara veta hur och var man kan hitta det samt tolka det :). det känns som om det stämmer med det mesta.

ser fram emot bilder då!

kram kram,