söndag 25 oktober 2009

Helg!

Den här helgen har varit mysig. I lördags var det en Malin-dag. Vi började med att städa hemma hos henne och sen åkt vi och shoppade. Jag köpte en jättefin väska som jag är så kär i (och malin också.. haha men den är min!!). Sen blev det hem och laga mat och titta på film. Vi hade så mysigt så.

Idag har jag spenderat hela dagen med att vara barnvakt åt 5-åriga kusinen. Vi har varit på tennisträning och pysslat. Pysslet bestod av att göra robotar. :)

Sen idag när jag kom hem så står det en älg utanför mitt hus. Jag tutar lite för att den ska försvinna. Då går den in bakom den gula busken man ser på bilden under. Då vevade jag ner rutan och sa lite retsamt "jag ser dig lilla älgen". Då tar den sats och springer mot mig. Jag skrek rätt ut och gasade allt vad jag hade (som man ser på däckspåren precis vid älgen). Åkte upp till stora huset och tog med mig lillasyster ut. Båda stod och skrek och viftade i 5 minuter innan älgen sakta masade sig därifrån. Då kutade jag som en galning ner till huset. Nu vet jag inte hur jag ska komma ut...



Har i alla fall gjort ett julkort ikväll. Såhär blev det.


Insidan...


Har använt mig av mina nya clearstamps som jag köpte i helgen. Mina första :) Och första julstämplar (det har varit lite kris och panik här eftersom jag inte kunnat göra några julkort eftersom jag inte äger en enda julstämpel. Men nu blir det massor med julkort!).

Här är mina fina stämplar!


Imorgon är det redovisning i skolan. Jag ska berätta om rättsfall som handlar om sakrätt kl 8.00 på morgonen. Tror ni det kommer vara många där och lyssna på mig?

Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina stämplar! Vart kommer de ifrån?

klart att du får lifta mitt kort! :D Det behöver du inte ens fråga om!

Lena sa...

Hejsan!
Så roligt att få besök av dig i min blogg. Här fanns det mycket fint att titta på. Ditt julkort är väldigt vackert. Ha en bra vecka. Lena

ylva sa...

*fniss* har suttit här och småfnissat en stund. älgar är otäcka saker ibland ;). och förmodligen kan jag klå din pappa i förvirring *lol*, men det var en för rolig och söt liten historia för att ens försöka ;). rart av honom att tacka med rosa rattar :). och fina kort och layouter såklart! jag är usel på kort och bara tanken på att sitta och knåpa ihop julkort känns överväldigande, men de blir ju sååå fina. och hur roligt är det inte att få ett sådant? rosa och grönt är en av de bästa kombinationerna, tycker jag ;).

och tidskapsel rätt ord :). jag har ingen aning om vad det är på den där filmen :o. känner mig nstan lite otålig :).

kram kram,

ylva sa...

glömde ju att säga... oj, vad du är organiserad och liksom etablerad i din scraphörna :). svårt att tro att du är så nybörjare som du påstår ;).

kram kram,

Alexandra sa...

Vilken upplevelse,med älgen!! haahaa jag kan riktigt se framför mig när du trycker plattan i mattan därifrån,hahhaa.. fina saker du pysslat ihop!! Ser riktigt mysigt ut det lilla huset.. KrAmEn