söndag 17 april 2011

Macarons

Tänkte visa vad jag bakade till mitt kalas när jag fyllde år. Små mandelmarängkakor med smörkräm. Pappa gjorde skyltarna.


Choklad


Hallon

Viol-lakrits och citron

Dom är faktiskt helt galet goda! Hallon är min favorit!

Och här har vi födelsedagsbarnet själv. Med mitt omöjliga hår som bara vill luta åt ett håll.


Sen måste jag bara säga tack till Tele2! Jag beställde en telefon i veckan och när jag öppnade kartongen såg det ut såhär:

I kartongen låg förutom telefonen ett kort som det stod Glad Påsk på. Sånt här gör mig lycklig, så tusen tack!

5 kommentarer:

Morfen sa...

Superdupersöta kakor, ser verkligen goda ut. Vad roligt, påskigt, paket du fick med telefonen också. :) Kram

Anonym sa...

Men vilka underbara kakor du har gjort! Det ser så gott ut och du har verkligen lyckats med dom. Jga har fått för mig att dom är jätte svåra att göra. Kram

jessie72 sa...

Åh vad fina! Viollakrits låter verkligen spännande. kanske får byta ett par såfana mot ett par glas vin? Kramiz

hannahoj sa...

Haha! Har precis samma problem med håret, speciellt när jag klipper det lite kortare :)

Marika sa...

Hur i all sin dar har du gjort kakorna. Jag har testat att göra dom men har misslyckats:( Hade du i riktigt mandelmjöl eller gjorde du eget?...